lauantai 31. elokuuta 2013

Hördie

Itselle ei tänään tullut kisoissa yhtään
hördietä.
(Ellei viivaa tai 22 p / 18 reikää lasketa... :S ;)

keskiviikko 17. heinäkuuta 2013

Uusi löytö



Tämä ”keksintö” olisi periaatteessa kuulunut postaukseen suosikkinieväistäni, mutta mielestäni tämä on niin loistava tuote, että se ansaitsee oman postauksensa.

Junamatkoille olen viimeaikoina ostanut evääksi Nutridrink-proteiinijuomia (apteekista). Samalla tuotemerkillä on muunkintyyppisiä juomia, esim. sellaisia, joissa on runsaasti kuitua. Itse olen kuitenkin käyttänyt vain noita, joissa on runsaasti proteiinia.

Golfkierroksella en ole noita vielä testannut, mutta tämä olisi varmasti todella hyvä eväs bägiin mukaan otettavaksi. Näistä löytyy eri makuja vaikka kuinka, esim. oma suosikkini metsämarja, kaakao ja jopa kahvinmakuinen. Koostumukseltaan juoma on lähinnä ”löysä pirtelö”. ;) Jos – ja kun – otan näitä kentälle mukaan, jäähdyttäisin tämän ensin jääkaapissa ja sitten laittaisiin bägin kylmätaskuun kylmäkallen kanssa. Tuote kyllä säilyy huoneenlämmössä ja on sellaisenaankin periaatteessa käytettävissä, mutta maku on paras kylmänä.

Muiden Nutridrinkkien ravintosisältöihin en ole tarkemmin perehtynyt, mutta ainakin tässä proteiinijuomassa ravintosisältö on aivan täydellinen: yhdessä pullossa on energiaa 300 kcal, josta proteiinia on 27 %, hiilihydraatteja 41 % ja rasvaa 32% - juuri ravitsemussuositusten mukaan.

Jos näissä nyt joku haittapuoli on, niin hieman kallis hinta: yksi kahden desin pullo maksaa noin kolme euroa. Näiden oston olen pystynyt perustelemaan itselleni sillä, että kolmella eurolla ei ainakaan kahvilasta saa oikein mitään, ei ainakaan mitään tällaista, joka siis itsessään on täysin terveellinen välipala ja eväs. :)

sunnuntai 14. heinäkuuta 2013

Sukupuolineutraalit tiit

Viikonloppureissu suuntautui Seinäjoelle, jossa mies halusi käydä EPG:n Ruuhikosken kentällä harjoittelemassa. Ja löinpä minäkin muutaman pallon rangella, mutta itse kenttää emme nyt siis lähteneet kiertämään.

Ruuhikosken kentän ladon muotoiset tiiauspaikan merkit ovat minusta aina olleet sympaattisia ja hauskoja. Täksi kesäksi kaikki merkit on maalattu valkoisiksi – eri tiit erottaa toisistaan niihin merkitystä numerosta, joka kertoo kentän kokonaispituuden siltä tiiltä pelattuna. Nämä neutraalit tiit ovat aika hyvä idea: kuinka usein sitä mieltääkään punaisen tiin ”naisten tiiksi” ja keltaisen tiin ”miesten tiiksi”, vaikka usein sanotaankin, että harjoittelun vuoksi olisi hyvä pelata eri tiiltä.



Itse pelaan usein miesten kanssa ainoana naisena, jolloin olen ”joutunut” pelaamaan yksin punaiselta tiiltä. Välillä se on ollut tylsää ja yksinäistä, joten olenkin miettinyt, että pitäisi joskus uskaltautua pelaamaan keltaiselta tiiltä – nyt, kun tasoitus alkaa kolkutella 36:tta, saatan jopa joskus niin tehdäkin. :) Voisinkin haastaa kaikki golfarit pelaamaan kierroksen ”siltä toiselta” tiiltä!


Takatiiltä Ruuhikosken kentän kokonaispituus on 6 200 m.

perjantai 12. heinäkuuta 2013

Golfarin eväät

Taannoisesta eclecticistä ei jäänyt - omalla kohdallani - sen enempää kerrottavaa, joten siirrytäänpä seuraavaan aiheeseen... ;)

Ravitsemus yms. kiinnostaa minua tosi paljon ja golfin myötä syömiseen on tullut vielä hieman lisää asioita, joita pitää ottaa huomioon. (En kyllä todellakaan ole mikään ravitsemuksen ammattilainen enkä osaa antaa mitään maata mullistavia huomioita, mutta toivottavasti joku saisi tästä edes ideoita, mitä ottaa bägiin evääksi.)

Itse tykkään syödä golfkierroksella useasti, vähän kerrallaan: Ainakin itse jaksan alkuun pelata tosi hyvin, vaikka en söisikään mitään, mutta sitten jossain vaiheessa iskee mieletön väsymys, johon ei auta, vaikka söisi mitä. Siksi aloitan tankkaamisen riittävän ajoissa. :) Jos pelaan 18 reikää, syön ensimmäisen kerran  4 - 5 reiän jälkeen, seuraavan kerran klubilla yhdeksännen reiän jälkeen ja vielä takaysin puolivälissä 13 - 14 reiän jälkeen. Yhdeksän reiän kierroksen pelaan yleensä ilman mitään kummempia eväitä.

Juomista: vissyä ja urheilujuomaa. Pelkkää vettä en halua juoda, jottei elimistö laimene liikaa. Hellepäivänä minulla saatta 18 reiän kierroksella olla jopa yhteensä 3 litraa vettä ja 0,5 - 1 litra urheilujuomaa.


Banaaneja, myslipatukoita ja SiriPiri-glukoositabletteja. Taisi olla Pallon ja mailan välissä -blogi, josta alunperin luin glukoositableteista. Ne ovatkin tosi hyviä varsinkin kierroksen lopussa, sillä hetkellä, kun meinaa mieletön väsy iskeä. SiriPirejä saa pötköinä tai yksittäispakattuina pussissa. Tykkään itse noista kuvassakin olevista yksittäispakatuista: ne ovat tarpeeksi hygieenisiä, golfkentällä kun kädet eivät välttämättä ole kaikista puhtaimmat. Viimeaikoina, kun olen pelannut vain yhdeksän reiän kierroksia, olenkin silloin tällöin napsinut glukoosipastilleja kierroksen aikana.


Oma keksintöni on ottaa pieneen rasiaan kuivattuja hedelmiä tai pähkinöitä. Pienestä kiposta niitä voi kätevästi "hörppiä" eikä tarvitse syödä sormin - taas, katso edellinen kappale. ;)


Näiden lisäksi mukana on yleensä myös voileivät bägin kylmätaskussa kylmäkallen kanssa. Olen huomannut, että itsetehty voileipä pitää nälän parhaiten loitolla ja samalla säästää pitkän pennin, kun ei tarvitse joka kerta klubin kahvilasta ostaa jotakin. :)

sunnuntai 30. kesäkuuta 2013

Kuinka hyvin sitä tulikaan pelattua?

Viime kesänä, kun tuli pelattua paljon Muurame golfin kentällä, pidin taulukkolaskentaohjelmassa itselläni omaa eclecticiä eli tilastoa kaikkien reikien parhaasta tuloksesta. Huimaa, että teoriassa pystyisin pelaamaan koko kierroksen vain neljätoista yli parin!


Varsinkin alussa, kun tuntui, että pelit menivät aivan huonosti, taulukosta oli paljon iloa - pystyi kuitenkin näkemään, kuinka yleensä joka kierroksella aina joltain reiältä tuli se koko kesän paras tulos. Suosittelen tätä pelimuotoa ainakin kaikille aloittelijoille!

Innostuin julkaisemaan tämän postauksen, koska ensi viikolla alkuviikosta Kaakongolfissa on kolmen päivän kisat, jossa pelimuotona on juuri eclectic. Itse ehdin varmaankin pelata vain pari kierrosta (kuka keksikään työnteon... ): mutta toivottavasti muut ehtivät pelata kilpailukierroksia senkin edestä! :)

perjantai 28. kesäkuuta 2013

Kierros kartalla

Flunssa piti sen verran otteessaan, että tälle kaudelle on kierroksia kertynyt vasta muutama.* Parilla viime kierroksella olen kuitenkin pelaamisen ohessa leikkinyt uudella lelullani (eli Samsung Galaxy S Advancella :) ja tallettanut kierroksen sports trackerilla - nyt tiedän, että Kaakon Golfissa yhdestä yhdeksän reiän kierroksesta tulee kävelyä reilu kolme kilometriä. Ja saan päälle hienon kuvan, jonka voi laittaa vaikka blogiin. ;)


Itse olen käyttänyt HeiaSports trackeria, koska sillä saan päivitettyä kierroksen suoraan HeiaHeiaan, jonka kautta pidän kirjaa liikunnoistani. Pakko suositella tuota HeiaHeiaa, jos joku ei vielä ole perehtynyt, se on tosi kätevä tapa tilastoida omia liikkumisia. :)

Kunhan pääsen pelaamisessa kunnon vauhtiin, tarkoituksenani on ladata puhelimeen vielä jokin golfsofta, jolla voisi tilastoida lyöntien keskipituuksia eri mailoilla. Siitä sitten myöhemmin enemmän...

*Mut ne onkin sitten olleet laadultaan tosi hyviä: kerran sain pudotettua tasoitusta yhdellä pykälällä ja kahdesti olen saanut 18 pistettä yhdeksän reiän kierroksella. ;D